2020/09/07

5 yıl sonra ne olacaksın?

Nasıl'ı sana kalmış, ne'liği onlara..

     Her şeye rağmen geldim en çok sevdiğim şehre. Kendimi aradığım yere. İstanbul'a.. Korona tüm dünyada hüküm sürerken ne işim var burada ? Çok işim var. "Nasıl?"ı daha çok sevdiğimden bu hatta devam edeceğim. Nasıl mı? 

Sabahları kahvaltımı yaparken "Friends" dizisini izliyorum hala. Ardından evi toparlıyor çantamı hazırlıyorum. Biraz meyve, biraz çerez, su ve yere serecek bir örtü. İngilizce çeviri kitabım, felsefe tarihi romanım, öğrendiğim yeni kelimeleri ve gün içerisinde aklıma gelenleri not ettiğim defterim, kalemim ve kendim. Hazırım. Asmalı Mescit, İstiklal, Taksim ve Maçka istikametinde yoluma devam ediyorum. Kahvemi alıp biraz daha yürüdükten sonra kendime altında dinleneceğim bir ağaç seçiyorum. Platon felsefenin ormanlı yol olduğunu aktarıyor. Düz yolda her şey görünür. Her şey ortadadır ve yol düzdür işte. Oysa felsefe ormanlı yol gibidir. Ormanda çok fazla ağaç vardır. Bakış açındaki ağaçları görürsün ama sonrasını görebilmen için devam etmen gerekir. Bu yolda daimi mutluluk yoktur. Mutluluk adacıkları vardır. Görebildiğini görür ve ardından dinlenmek için bir ağacın altına oturursun. O ağaç senin mutluluk adacığın olur. Sonra yoluna devam edersin. Mutluluğu tutmazsın. 

Çevirimi yapıyor, kitabımı okuyor, notlarımı alıyor, meyvelerimi yiyor, dinleniyor, yapmam gereken telefon görüşmelerimi yapıp eve doğru yürüyorum. Bazen bu günlere arkadaşlarım eşlik ediyor. Dönüş yolunda almam gerekenleri alıyorum. Eve geçip yemeğimi yapıyorum. Afiyetle yedikten sonra bilgisayarda takılıp ardından yarım saat spor yapıyorum. Sonrası ya film izlemek ya bir şeyler yazmak ya da öğrenmek istediğim bir alana dair online eğitimlerle geçiyor. Bu güzelim günleri bu şekilde yaşayabildiğim için kendimi seviyor ve yeni dönemin güzelliklerle başlamasını diliyorum. Hoş geldin Eylül.  


NOT: En son 5 yıl önce görüştüğüm bir arkadaşımla görüştüm bugün. Başlık adını oradan aldı. Ne olduğumu boş verin. Nasılını anlatacağım. Öğrendiklerimi ve düşüncelerimi paylaşmak adına hazırlanmış bir blog Tahta Kalem. 



Tahta Kalem


Bu yazının 5846 numaralı Telif Hakları Kanunu uyarınca tamamının ya da parçalarının kopyalanması, izinsiz olarak yayınlanması, yazarının adının değiştirilmesi, üzerinde hak iddia edilmesi yasaktır. Kanunun 71. maddesi uyarınca bunun aksi davranışlar hakkında yasal işlem yapılır. https://tahtakalem01.blogspot.com/

2 yorum:

  1. Yazıları Gazete Kultur'de kullanabilir miyiz müsaadenizle efendim!

    YanıtlaSil

İnsanların Ağaçlar Gibi Kökleri Olmadığından Ordan Oraya Savrulup Dururlar

            Apartmandan çıkar çıkmaz kapıda Cihangir Meydan'ın köpekleri karşılıyor beni. İnsan sürekli bir yerden bir yere gidince ve k...